Integracja sensoryczna

Usługi

Melius Kids Centrum Rehabilitacji powsta┼éo z my┼Ťl─ů o naszych najm┼éodszych pacjentach.

W spos├│b kompleksowy i profesjonalny zajmujemy si─Ö rehabilitacj─ů dzieci ju┼╝ od momentu narodzin oferuj─ůc nowoczesne i cenione na ┼Ťwiecie metody terapii. Wyr├│┼╝nia nas indywidualne podej┼Ťcie do ka┼╝dego ma┼éego pacjenta, zrozumienie jego dzieci─Öcych potrzeb oraz ┬áumiej─Ötno┼Ť─ç zbudowania przyjaznej relacji potrzebnej do efektywnej pracy z dzieckiem

Na nasz─ů pomoc mog─ů liczy─ç r├│wnie┼╝ kobiety w ci─ů┼╝y i po porodzie wymagaj─ůce rehabilitacyjnej opieki oko┼éoporodowej.

Na nasz─ů pomoc mog─ů liczy─ç r├│wnie┼╝ kobiety w ci─ů┼╝y i po porodzie wymagaj─ůce rehabilitacyjnej opieki oko┼éoporodowej.

Integracja sensoryczna

Terapia integracji sensorycznej zgodnie z systemem Ayres SIAT┬« jest metod─ů terapeutyczn─ů wykorzystywan─ů w pediatrii.

Integracja sensoryczna (SI) jest naturalnym procesem neurologicznym, w kt├│rym m├│zg porz─ůdkuje, przetwarza i interpretuje informacje sensoryczne dochodz─ůce z otoczenia. W ten spos├│b informacja sensoryczna staje si─Ö znacz─ůca i mo┼╝liwa do wykorzystania przez dan─ů osob─Ö. Pozwala to na jej skuteczne funkcjonowanie w swoim otoczeniu i prawid┼éowe reakcje na bod┼║ce. Wykorzystanie informacji sensorycznej mo┼╝e przejawia─ç si─Ö w percepcji lub postrzeganiu cia┼éa i otoczenia, w dostosowaniu zachowania oraz procesie uczenia si─Ö. Integracja sensoryczna ma miejsce w ka┼╝dej cz─Ö┼Ťci centralnego uk┼éadu nerwowego tak, aby pacjent m├│g┼é radzi─ç sobie w otaczaj─ůcym go ┼Ťrodowiskiem.

Dysfunkcja proces├│w sensorycznych ta jest najcz─Ö┼Ťciej wykrywana od razu po urodzeniu i z czasem zyskuje na sile. Bez odpowiedniego leczenia prowadzi do zaburze┼ä ruchowych, sensorycznych oraz emocjonalnych.

Objawy w wieku niemowl─Öcym:

  • ÔÇťdziecko trudneÔÇŁ, ÔÇŁrozregulowaneÔÇŁ ÔÇ×p┼éacz─ůce dzieckoÔÇŁ z zauwa┼╝alnymi k┼éopotami ze snem, piciem, karmieniem;
  • zauwa┼╝alnie spokojne lub wr─Öcz przeciwnie – bardzo niespokojne;

Objawy w wieku przedszkolnym:

  • zaburzenia w rozwoju umiej─Ötno┼Ťci motorycznych;
  • problem z koordynacj─ů, niezgrabno┼Ť─ç ruch├│w;
  • zaburzenia postawy;
  • zaburzenia w rozwoju mowy;
  • problemy spo┼éeczno-emocjonalne np.: przesadny l─Ök, agresja lub wycofanie;
  • brak wzrokowej percepcji przestrzeni, w konsekwencji dziecko cz─Östo na co┼Ť wpada i upada;

Objawy w wieku szkolnym:

  • wyst─Öpuj─ů trudno┼Ťci szkolne;
  • brak pewno┼Ťci siebie;
  • problemy spo┼éeczne;
  • brak umiej─Ötno┼Ťci odr├│┼╝nienia rzeczy niewa┼╝nych od tych istotnych;
  • trudno┼Ťci ze skupieniem uwagi;
  • s┼éaba ch┼éonno┼Ť─ç umys┼éu;
  • moczenie nocne.