Integracja sensoryczna

Usługi

Melius Kids Centrum Rehabilitacji powstało z myślą o naszych najmłodszych pacjentach.

W sposób kompleksowy i profesjonalny zajmujemy się rehabilitacją dzieci już od momentu narodzin oferując nowoczesne i cenione na świecie metody terapii. Wyróżnia nas indywidualne podejście do każdego małego pacjenta, zrozumienie jego dziecięcych potrzeb oraz  umiejętność zbudowania przyjaznej relacji potrzebnej do efektywnej pracy z dzieckiem

Na naszą pomoc mogą liczyć również kobiety w ciąży i po porodzie wymagające rehabilitacyjnej opieki okołoporodowej.

Na naszą pomoc mogą liczyć również kobiety w ciąży i po porodzie wymagające rehabilitacyjnej opieki okołoporodowej.

Integracja sensoryczna

Terapia integracji sensorycznej zgodnie z systemem Ayres SIAT® jest metodą terapeutyczną wykorzystywaną w pediatrii.

Integracja sensoryczna (SI) jest naturalnym procesem neurologicznym, w którym mózg porządkuje, przetwarza i interpretuje informacje sensoryczne dochodzące z otoczenia. W ten sposób informacja sensoryczna staje się znacząca i możliwa do wykorzystania przez daną osobę. Pozwala to na jej skuteczne funkcjonowanie w swoim otoczeniu i prawidłowe reakcje na bodźce. Wykorzystanie informacji sensorycznej może przejawiać się w percepcji lub postrzeganiu ciała i otoczenia, w dostosowaniu zachowania oraz procesie uczenia się. Integracja sensoryczna ma miejsce w każdej części centralnego układu nerwowego tak, aby pacjent mógł radzić sobie w otaczającym go środowiskiem.

Dysfunkcja procesów sensorycznych ta jest najczęściej wykrywana od razu po urodzeniu i z czasem zyskuje na sile. Bez odpowiedniego leczenia prowadzi do zaburzeń ruchowych, sensorycznych oraz emocjonalnych.

Objawy w wieku niemowlęcym:

  • “dziecko trudne”, ”rozregulowane” „płaczące dziecko” z zauważalnymi kłopotami ze snem, piciem, karmieniem;
  • zauważalnie spokojne lub wręcz przeciwnie – bardzo niespokojne;

Objawy w wieku przedszkolnym:

  • zaburzenia w rozwoju umiejętności motorycznych;
  • problem z koordynacją, niezgrabność ruchów;
  • zaburzenia postawy;
  • zaburzenia w rozwoju mowy;
  • problemy społeczno-emocjonalne np.: przesadny lęk, agresja lub wycofanie;
  • brak wzrokowej percepcji przestrzeni, w konsekwencji dziecko często na coś wpada i upada;

Objawy w wieku szkolnym:

  • występują trudności szkolne;
  • brak pewności siebie;
  • problemy społeczne;
  • brak umiejętności odróżnienia rzeczy nieważnych od tych istotnych;
  • trudności ze skupieniem uwagi;
  • słaba chłonność umysłu;
  • moczenie nocne.