Usługi
Melius Kids Centrum Rehabilitacji powstało z myślą o naszych najmłodszych pacjentach.
W sposób kompleksowy i profesjonalny zajmujemy się rehabilitacją dzieci już od momentu narodzin oferując nowoczesne i cenione na świecie metody terapii. Wyróżnia nas indywidualne podejście do każdego małego pacjenta, zrozumienie jego dziecięcych potrzeb oraz umiejętność zbudowania przyjaznej relacji potrzebnej do efektywnej pracy z dzieckiem
Na naszą pomoc mogą liczyć również kobiety w ciąży i po porodzie wymagające rehabilitacyjnej opieki okołoporodowej.
Na naszą pomoc mogą liczyć również kobiety w ciąży i po porodzie wymagające rehabilitacyjnej opieki okołoporodowej.
Integracja sensoryczna
Terapia integracji sensorycznej zgodnie z systemem Ayres SIAT® jest metodą terapeutyczną wykorzystywaną w pediatrii.
Integracja sensoryczna (SI) jest naturalnym procesem neurologicznym, w którym mózg porządkuje, przetwarza i interpretuje informacje sensoryczne dochodzące z otoczenia. W ten sposób informacja sensoryczna staje się znacząca i możliwa do wykorzystania przez daną osobę. Pozwala to na jej skuteczne funkcjonowanie w swoim otoczeniu i prawidłowe reakcje na bodźce. Wykorzystanie informacji sensorycznej może przejawiać się w percepcji lub postrzeganiu ciała i otoczenia, w dostosowaniu zachowania oraz procesie uczenia się. Integracja sensoryczna ma miejsce w każdej części centralnego układu nerwowego tak, aby pacjent mógł radzić sobie w otaczającym go środowiskiem.
Dysfunkcja procesów sensorycznych ta jest najczęściej wykrywana od razu po urodzeniu i z czasem zyskuje na sile. Bez odpowiedniego leczenia prowadzi do zaburzeń ruchowych, sensorycznych oraz emocjonalnych.
Objawy w wieku niemowlęcym:
- “dziecko trudne”, ”rozregulowane” „płaczące dziecko” z zauważalnymi kłopotami ze snem, piciem, karmieniem;
- zauważalnie spokojne lub wręcz przeciwnie – bardzo niespokojne;
Objawy w wieku przedszkolnym:
- zaburzenia w rozwoju umiejętności motorycznych;
- problem z koordynacją, niezgrabność ruchów;
- zaburzenia postawy;
- zaburzenia w rozwoju mowy;
- problemy społeczno-emocjonalne np.: przesadny lęk, agresja lub wycofanie;
- brak wzrokowej percepcji przestrzeni, w konsekwencji dziecko często na coś wpada i upada;
Objawy w wieku szkolnym:
- występują trudności szkolne;
- brak pewności siebie;
- problemy społeczne;
- brak umiejętności odróżnienia rzeczy nieważnych od tych istotnych;
- trudności ze skupieniem uwagi;
- słaba chłonność umysłu;
- moczenie nocne.